1

kreta och kärlek är synonymer

Heeej bloggen! Elaine som skriver! Snabbast i världen har ingen beskyllt  mig för att vara men nu ska ni få höra om min underbara semestervecka på kreta med min kära lillasyster! Åkte torsdagen den 25 sent på eftermiddagen och för den som inte vet hur det är att flyga när man är dunderförkyld kan jag meddela att de är hemskt, vidrigt och brutalt! De känns som skallen ska sprängas och trumhinnorna explodera! Hade turen att hamna bredvid en allvetande pappa och hans cooooooooola son med. Pappan klämde mig på skinkan när han skulle ha sitt bälte och fnissade sedan lite generat. Sen pratade dom på heeela långa flygturen 😱 Väl framme satte vi oss på bussen mot hotellet och jag fick typ värmeslag. 3 på natten var vi på hotellet och då var de 28 ° c ute. 
En blid från bussen och strax efter den var tagen somnade jag på Rebeccas arm 😂
Dag 1
Morgonen då vi vaknade blev de en uderbar hotellfrukost.....
med bästa utsikten!!
Sedan steka heeela långa dagen vid havet😍
 
Dag 2
Vaknade av spöregn, åska utan dess like och blixtar över hela himmelen...så sprang och köpte varsitt paraply sen tog vi bussen till Chaniaoch shoppade lite. . .
Så mörk var himlen utanför dörren. ..
I Chania besökte vi den stora saluhallen. ...de luktade fisk.
Och döda djur...med huvud och svans kvar😱
Så vi köpte en ostpaj lite färsk apelsinjuice och sprang ut och satte oss i den "friska" luften.
 
Sedan lite kort på stranden i solnedgången vilket resulterade att vi fick gå tillbaka till hotellet och byta skor....vågen var snabbare än syrran😉
himmelriket på jorden!
Syster och jag❤
Nä men alltså!!!!!!!! 😍😍😍
 
Dag 3
Heldag i soooolen 😍😍😍 Sen promenad bort till Platanis på kvällen och käka....en man vid bordet bredvid oss fick blodtrycksfall och trillade ihop. Nästan så jag satte fisken i galehals!
Förrätt.....måttligt är överskattat!
 
En underbar gränd. ..en bit ifrån turist stråket.
Ta mig tillbaks?
Snälla!?
 
Den coola gammelgreken höll ställningarna utanför butiken!
 
 Dag 4
Åter igen en dag på stranden...vad annars liksom???
Och ut och strosa på kvällen (de gjorde vi varje kväll)
Hittade en katt med egen bostad😍
Akta hunden.....såg ingen...men aktade mig iaf!
Kjol å linne...de var för varmt ändå. Hade hellre gått naken för att äta middag!!
 
 
#smultronställe
 
Dag 5
Gissa vad vi gjorde!? 😉
Sol och bad❤
Avslutade sedan med den brutalaste middagen!!! Vi åt precis utanför vårt hotell hos den unga snygga greken och Jesus vad vi fick mat!! Beställde en förrätts tallrik för två och en mixad grilltallrik för två....de var mat för fyra personer!!!! 
Myyys med storasyster😉
Mysss med lillasyster😘
...Detta var alltså förrätten (!!!!!)
Och huvudrätt.. vi räknade till 7 olika typer av kött!!! #matkomadelux 
 
Dag 6 
Sista heldagen. Njöt till max i solen och allt var så underbart! Sen gick tog vi en mysig fotostund till vid havet...det finns så många foton som jag skulle vilja lägga upp men då blir det för många så får sålla 😢
Hur många fotavtryck ser ni???
Det är underbart att bara vara!
Promenad!!!
 
Sedan hittade vi den mysigaste tavernan. Bästa maten. Bästa underhållningen. Bästa kvällen!
Ett glas fanns inte att beställa....så fick bli en liten flaska😉
Goaste grekerna spelade och sjöng! (låtar som min moster spelade för mig när jag var ett litet barn. ..då blev jag lite sentimental)
Avslutade med den bästa desserten en riktig klassiker, yoghurt och honung👌
 
Dag 7
Sista morgonen....upp tidigt och sen käka en maffig sista frukost. Efter det...
njöt vi av den varma sanden och tog sedan ett sista dopp i vågorna😍
 
Efter det var det duschen och sedan packa det sista och sätta sig på väskan så den skulle gå att stänga😉
I väntan på bussen till flygplatsen.....snyft....
 
Det har hänt så mycket kul och resan var verkligen fantastisk. Köpte mig en dyr läcker ryggsäck i läder och ett par coola shorts. Vi drack en inte allt för god frappé vid stranden. Drack raki....mums (fast inte). Så många nya minnen och upplevelser. Kanske är det för jag blivit inpregnerad med Grekland  sedan jag var liten, men de är det vackraste landet jag vet. Bor kvar där i tankarna! 
 
Kärlek till er där ute! Kläm på boobs och moobs❤ //Elaine

Kommentarer:

1 Sarah:

skriven

Najs att du hade de så bra där :)

Kommentera här: